شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

اولین کنسرت از رشته کنسرت‌های موسوم به زمین زنده در شهر سیدنی در استرالیا آغاز شده است.

 این 9 کنسرت قرار است در نقاط مختلف کره زمین برگزار شود و بیش از 150 هنرمند طی 24 ساعت در آنها می خوانند.کنسرت سیدنی با برنامه ای ویدئویی از ال گور، معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا آغاز شد.

 2 ساعت بعد از آن نیز کنسرت توکیو آغاز شد. این کنسرت سپس در شهرهای شانگهای، ژوهانسبورگ،‌هامبورگ، لندن، نیویورک، واشنگتن و ریو دو ژانیرو برگزار می شود.

در هفتمین روز از هفتمین ماه از هفتمین سال هزاره جدید (هفتم ژوئیه سال 2007) به نشانه دخیل کردن هر 7 قاره کره زمین در این برنامه‌ها، در قطب جنوب نیز برنامه‌هایی برگزار می شود.خوانندگان و برگزارکنندگان این کنسرت‌ها می خواهند به مردم بگویند که خطرات تغییرات جوی برای ساکنان کره زمین موضوعی جدی و همگانی است.

تلاش‌های ال گور در دادن آگاهی عمومی در زمینه وضعیت محیط زیست، به برپایی این رشته کنسرت‌ها منجر شد. امسال فیلم مستند گور درباره تاثیرات نامطلوب جوی بر کره زمین جایزه اسکار‌هالیوود را برد.

در این حال یک قاضی برزیلی برگزاری این کنسرت در ریودوژانیرو را به‌خاطر نداشتن تضمین پلیس به حفاظت از جمعیت لغو کرد. پلیس برزیل دلیل این امر را کم بودن افسران پلیس برای حفاظت از جمعیت اعلام کرده است.

کد خبر 25976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز